T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GÜMÜŞHANE / MERKEZ - Merkez Atatürk Ortaokulu

Haberler

Mrt

Soru çözme ve bağımsız düşünme, öğrencilerde geliştirilmesi gereken en önemli beceriler arasındadır. Ancak bazen öğrenciler soruları çözmeyi tek başlarına beceremezler. Bu nedenle çocuğa, problemlerini tek başına çözebileceği ortamlar düzenleyerek, fırsatlar yaratarak ve etkili problem çözme yöntemlerini destekleyen deneyimleri planlayarak yardımcı olmak gerekir.

Bu düşünceyi destekleyen ve başarılı sonuç verebileceğini düşündüğümüz ‘Askıda Matematik Soru Köşemiz’i düzenledik.

Bu köşede öğrenciler yapamadıkları ya da ilginç buldukları soru yada problemleri askıya bırakıyorlar,  yapabilenler soruları oradan alıp çözerek yeniden askıya asıyor. Böylece çocuklarda sorulara karşı bir merak uyanmış oluyor.

Sınava hazırlık sürecinde motivasyonları artmış oluyor ve eğlenceli şekilde soru çözme alışkanlığı edinmiş oluyorlar. Bununla da kalmıyor, birbirlerine yardım etmiş, aynı problem üzerinde düşünmüş ve hatta o probleme çözüm bulmuş oluyorlar.

Böylece arkadaşlık ilişkileri de güçlenmiş oluyor. Panoda bir süre çözülemeyen soruların çözümü ise sınıf ortamında öğretmen tarafından çözülüyor.

Mrt

Okulumuz 6/D sınıfında “Bir Ayet, Bir Hadis” adlı bir köşe oluşturuldu. Her ay öğrencilere kazandırılması düşünülen bir değer ile ilgili  ayet ve hadis konuyla ilgili görsellerle birlikte panoya asılmaktadır.

Mart ayının değeri ‘çevreyi korumak ve ağaç dikmek’ olarak belirlendi. İlgili ayet ve hadisler görselleriyle birlikte panoya asıldıktan sonra sınıfta bilgi verildi.

Devamında yaparak yaşayarak öğrenme modeli gereği okulumuzun arka bahçesinde uygulamalar yapıldı. Orman İşletme İl Müdürlüğünden temin edilen çam fidanları bölgeye dikildi.

Sonrasında ise alanda bulunan çöpler toplanarak çöp konteynerine atıldı. Emeği geçen çevreci öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik ediyoruz.

Mrt

Öncelikle öğrencilerimize paylaşımcı ve yardımsever olmanın çok güzel davranışlar olduğunu kavratıyoruz. Başkalarının içinde bulunduğu durumun zorluğunu anladığımızı, yine başkalarının yaşadığı mutluluğu, sevinci, üzüntüyü, acıyı paylaşmanın değerli kazanımlar olduğunu belirtiyoruz.

Sonra ‘Empatik Arkadaşım Köşesi Oyunu’ ile konumuzu pekiştiriyoruz. Empatik arkadaşım köşesi oluşturularak problem yasayan öğrencilerin birilerine yaptıkları suçlama ve şikayetleri kendilerine yapılıyor gibi dinleyip cevap vermelerine, böylelikle sorunun empati yoluyla çözümüne gidiliyor.

Mrt

Çocuk ve Müzik, birbirine çok yakışan çok değerli iki kelime. Pek çok araştırma; müziğin, şarkı söylemenin ve müzik yapmanın çocuklar üzerinde çok özel bir etkisi olduğunu ve onları cesaretlendirdiğini gösteriyor. Enstrüman çalan çocuklar daha hızlı öğrenirler, toplumsal ortamlara girerler ve yaşam kaliteleri artar.

En önemlisi de bir şarkının sözlerini biliyorsanız, enstrüman çalabiliyorsanız veya dans etmeyi biliyorsanız kendinizle gurur duyarsınız.

Okulumuz öğrencileri de çaldıkları müzik aletleri sayesinde kendilerini daha iyi ifade edip, özgüvenli bireyler olma yolunda ilerlemektedirler.

Mrt

Çevre kirliliği temel olarak hava, toprak ve su kirliliği şeklinde doğada oluşmakta ve sonuçta insanın da içinde olduğu tüm ekosistemi etkilemektedir.

Bu haliyle çevre kirliliğinin yarattığı olumsuz sonuçlar,  küresel bir sorun olup  tüm toplumları ilgilendiren bir meseledir.

Dolayısıyla bu sorumluluğu bireylere ilk çocukluk döneminde kazandırmak oldukça önemlidir. Çevreye duyarlı nesillerin yetişmesi ancak bu şekilde gerçekleşecektir.  

Okulumuzda da çevre bilincini yaygınlaştırmak amacıyla okul bahçesinde çöp toplama etkinlikleri gerçekleştirildi.

Mrt

Okulumuz 6-A sınıfı öğrencileriyle birlikte öğrenci meslek tanıtımları kapsamında Uzman Diş Hekimi Reyhan ŞİŞMAN'ı muayenehanesinde ziyaret ettik.

Öğrencilerimizle yaklaşık bir saate yakın süreyle sohbet eden Sayın Şişman, şuan bulunduğu konuma gelirken çocukluk ve öğrencilik hayatında vermiş olduğu mücadeleleri, yaşamış olduğu zorlukları ve hâlihazırda bulunduğu kariyerine etki eden zamanında almış olduğu kararlar hakkında bilgi paylaşımında bulundu.  

Başarılı olmanın sırlarının neler olduğu hakkında da  tecrübelerini paylaşan Şişman, başarılı olmak için öğrencilerimizin fedakârca çalışmalarına ayrıca vurgu yaptı.

Bilahare öğrencilerimize de söz vererek diş hekimliği mesleğiyle ile alakalı karşılıklı bilgi alışverişinde bulundu. Akabinde her bir öğrencimizin başarılı olmalarını ve hayallerine kavuşmaları yönünde iyi dilek temennilerde bulundu. 

Mrt

Yaparak yaşayarak öğrenme, öğrencilerin somut deneyimler yoluyla bilgi edinmelerine odaklanan bir öğrenme modelidir. Bu yaklaşım, öğrencilerin aktif olarak katılımını teşvik eder ve bilginin anlamını ve önemini gerçek dünya uygulamalarıyla ilişkilendirir. 

Bu amaçla bizde fiziki haritalar üzerinde bulunan renklerin her birinin özelliklerini öğrencilere aktarıldıktan sonra konunun daha iyi anlaşılması için Türkiye kabartma haritasıyla pekiştirmeler yapmaya çalıştık. Amaç öğrencilerin elleriyle dokunarak, hissederek yeryüzü şekillerini tanıyıp kalıcı öğrenmelerine yardımcı olmak.

Şbt

‘Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öğrencilerinin kılık kıyafetlerine dair yönetmellik uyarınca okulumuzda kıyafet uygulamasının belirlenmesi amacıyla ‘Okul Kıyafetlerini Belirleme Komisyonu’ Okul Aile Birliği’nin  12.01.2024 tarih ve  06 nolu tavsiye kararı doğrultusunda toplanarak okul kıyafetlerinin değiştirilmesine karar verdi. 

ALINAN KARARLAR

1-2024/2025        Eğitim Öğretim yılı ve sonraki yıllarda  5. sınıfa  kayıt olan kız ve erkek öğrencilerin aşağıda belirtilen yeni kıyafetle, diğer sınıflarda ise önceki kıyafetleri ile okula devam etmelerine,

a)ÜST FORMA; tam siyah Lakost %80 pamuklu kumaş, yaka ve kol bantları ince kırmızı beyaz şeritli, göğüste okul ismi.

b)KAZAK; koyu siyah 3 iplik %80 pamuklu penyeden, yandan cepli yaka ve kol bantlarında kırmızı beyaz ince şerit, göğüste okulun logosu.

c)PANTOLON; koyu siyah renk %80 pamuklu keten kumaş, yandan cepli, düz kesim, fermuarlı pantolon.

d)ETEK; siyah, düz önde iki düğmeli keten kumaş.

2-Her kişi ve kuruluşa serbest rekabet ortamında fırsat eşitliği sağlamak amacıyla belirlenen kıyafetlerin okulun ilan panosu ile WEB sayfasında duyurulmasına,

3-Anlaşmalı mağazamız bulunmamakta olup kıyafetler örneğine uygun olmak kaydıyla istenilen mağazalardan temin edilmesine,

4-Komisyon kararına uygun olmayan formanın kabul edilmemesine,

5-Öğrenci kıyafet uygulamasının yaz ve kış olarak uygulanmasına;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        a) Yaz uygulaması:15 Mayıs-15 Eylül  arasında uygulanmasına                                                                                                                                                                                                                                                                                                          b)Kış uygulaması:15 Eylül-15 Mayıs arasında uygulanmasına                                                                                                             

6-Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okul öncesi, İlkokul, Ortaokul ve Lise öğrencilerinin kılık ve kıyafetlerine dair yönetmeliğin kılık ve kıyafet sınırlamaları ile ilgili hükümlerin uygulanmasına, karar verildi.  

Mrt

2023 2024 eğitim öğretim yılı spor faaliyetleri kapsamında 26 Şubat - 1 Mart tarihlerinde Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Tesislerinde ‘Yıldız Erkekler Satranç Turnuvası’ düzenlendi.                                                                                                                                                                                                                                                                 Büyük çekişmelere sahne olan yıldızlar açık müsabakalarında;  Semih YAVUZ, Ömer Berkay MERDAN, Ali Efe BOSTANCI ve  Abdurrahman ÇELİK'ten oluşan Merkez Atatürk Ortaokulu satranç takımı il birincisi oldu.

Bölge yarışmalarında ilimizi ve okulumuzu temsil etme hakkı elde eden satranç ekibimizi ve koordinatör öğretmenimiz Zeynel TUTAL’ı tebrik ediyor, bölge yarışmalarında başarılar diliyoruz.                                  

Mrt

2023 -2024 eğitim öğretim yılı spor faaliyetleri kapsamında ilimiz Aydın Doğan spor salonunda okullar arası halk oyunları yarışmaları düzenlendi.

Toplam yedi ekibin kıyasıya mücadele verdiği yarışmaların sonunda düzenlemesiz yıldızlar kategorisinde Merkez Atatürk Ortaokulu il birincisi oldu.   

Bu derece ile okulumuz halk oyunları ekibi Gümüşhane’yi bölge yarışmalarında temsil etme hakkı kazandı.                               

Halk oyunları ekibimizi ve usta öğreticimiz Ahmet COŞKUN'u tebrik ediyor, bölge yarışmalarında başarılar diliyoruz.

Şbt

Unutulmak üzere olan geleneksel çocuk oyunlarını 5. ve 6. sınıf öğrencilerimiz coşkuyla oynadılar.

Hem eğlenceli hemde büyük mücadeleler şeklinde icra edilen oyunlar sonunda öğrencilerimiz kazanma ve kaybetme duyguları birlikte tatmış oldular.

Şbt

       Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından, 22 Mart Dünya Su Günü münasebetiyle genç nesillere su kullanma bilincini aşılamak ve öğrenciler arasında farkındalık oluşturmak amacıyla ‘Barış İçin Sudan Faydalanmak’ temalı yarışmalar düzenlendi.

          DSİ 22. Bölge Müdürlüğü sorumluluğunda yapılan ve resim dalında yarışmaya katılan 8.sınıf öğrencimiz İrem Su GENÇ, 3. olmuştur. 22 Mart Dünya Su Günü’nde Trabzon da düzenlenecek etkinliklere davet edilen öğrencimize plaket ve 5000 tl ödül takdim edilecek. Öğrencimiz İrem Su GENÇ’i ve kendisine rehberlik eden Görsel Sanatlar Öğretmenimiz Hatice ŞENTÜRK’ü tebrik ediyoruz.

Şbt

Merkez Atatürk Ortaokulunda ve Merkez İmam Hatip Ortaokulunda yardım kampanyası düzenlendi.                                                                                           ÇEDES projesi kapsamında ayın değeri olan “Merhamet ve Yardımseverlik” duygularını öğrenciler arasında geliştirmek adına zalim İsrail işgali altında hayatlarını idame ettirmek zorunda kalan Filistin-Gazze’deki kardeşlerimiz için okul öğretmenleri ve öğrencileri arasındaki anlamlı dayanışma ile bağış toplanmıştır. Toplanan yardım paraları Gazze’deki kardeşlerimize ulaştırılmak üzere ilgili yere teslim edilmiştir.

Şbt

Genç beyinler için hayali çizimler yapmak çok etkili bir pratiktir. Bu, zekayı geliştiren en iyi yollardan biridir. Hayalden çizerken, çocuk görebildiği, değiştirebildiği, üzerinde konuşabildiği, karmaşık yapıları çok daha iyi anlayabilir. Çoğu zaman bir şeyi çizerek anlatmak, cümle ile anlatmaktan daha kolaydır ve etkilidir.

Bizde öğrencilerimizden balon üzerine Ekvator, Greenwich, paralel ve meridyen çizgilerini yaparak göstermesini istedik. Amacımız öğrencilerin ekvator çizgisini-Greenwich başlangıç merdiyenini ve parelel-meridyenleri gibi karmaşık bir yapıları hayali çizimler yolu ile kalıcı öğrenmelerini sağlamak.

Şbt

Mübarek üç aylarda (Recep, Şaban, Ramazan) bulunduğumuz şu zaman dilimlerinin önemini öğrencilerimize öğretme ve hatırlatma adına bir pano hazırladık.Çocuklarımzın maneviyatlarına sahip çıkmalarına ve değerlerimizi gelecek kuşaklara aktarmaya katkı sağlayacak bu  panonun hazırlanmasında emeği geçen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizi tebrik ederiz.